Tuesday 8 November 2011

KATA2 PEDOMAN

¤ Hadiah terbaik untuk seorang sahabat adalah doa .
¤ Hadiah terbaik untuk seorang musuh adalah kemaafan
¤ Hadiah terbaik untuk seorang guru adalah kejayaan
¤ Hadiah terbaik untuk murid adalah tauladan .
¤ Hadiah terbaik untuk sebuah kehidupan adalah kasih sayang .
¤ Hadiah terbaik untuk sebuah kematian adalah al-Fatihah .
¤ Hadiah terbaik untuk ibubapa adalah kebaktian .
¤ Hadiah terbaik untuk isteri adalah penghargaan .
¤ Hadiah terbaik untuk suami adalah kesetiaan .
¤ Hadiah terbaik untuk anak adalah pendidikan .
¤ Hadiah terbaik untuk diri sendiri adalah kejujuran .
¤ Hadiah terbaik untuk Rasulullah s.a.w. adalah selawat .
¤ Hadiah terbaik untuk Allah s.w.t. adalah ketaqwaan .
Syair Munajat - Oleh Mujahid Mahabbah

Ya Allah Engkau Tuhanku
Ya Allah Engkau Tuhan yang satu
Ya Allah Engkau ciptakan aku
... Ya Allah aku hamba-Mu
Ya Allah aku berjanji dengan-Mu
Melaksanakan perintah-Mu sekuasaku
Ya Allah aku harapkan rahmat-Mu
Sentiasa melimpah, ini hamba-Mu,
Ya Allah aku berlindung dengan-Mu
Dari kejahat-kejahatan yang aku laku
Aku mengaku atas nikmat-nikmat Mu
Yang melimpah ruah ke atas diriku
Ya Allah aku mengaku kepada-Mu
Atas durhakaku yang dulu dan yang baru
Tiada siapa dapat mengampun dosaku
Hanya rahmat-Mu menyelamatkan aku.
 

No comments:

Post a Comment